Problem med att installera Windows LIVE efter SP3

Jag har på flera av mina datorer efter ominstallation uppgraderat Windows XP till SP3, efter uppdateringen har jag inte kunnat installera några av windows live tjäntserna så som messenger, writer, photogallery mfl.

En av mina datorer var jag tvngen att  ”nedgradera” från SP3 till SP2, alltså gjort en avinstallation av hela servicepack 3. krångligt men gör bart.

Efter att ha letat runt efter en lösning hittade jag en som fungerar för mig utan att behöva avinstallera SP3 eller skippa hela installationen.

Klicka på Start, välj kör. Skriv in regsvr32 wups2.dll och tryck OK

Klart!

Lycka till, denna lösning fungerade för mig men är ingen garanti för att det skall fungera.

Om firefoxexstensions

Här samlar jag mina favorit plugin till webbläsarenfirefox.
Det här inlägget postades i firefox och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Problem med att installera Windows LIVE efter SP3

  1. Thomas Schön skriver:

    Tack som fan!!!

    Det funkar bra det där!!
    🙂

    /Thomas

  2. Peder N skriver:

    Jag testade detta, inklusive ett antal andra trick som det har tipsats om, men inget hjälper. Hur gjorde du för att nedgradera från sp3 till sp2?

    Hälsningar,
    Peder

  3. Ja det är bara att gå in via

    start/kontrollpanelen – Lägg till ta bort program – och sedan välja SP3

    Lycka till

  4. sofia skriver:

    jag är så glad att man bara kan googla sina problem numera:)
    TACK, fungerade hur bra som helst.

  5. Sara skriver:

    Har ingen aning om hur det gick till; men med ditt tips så fungerade det! Tusen, tusen tack!

Kommentera

